Våffeldagen!



Vår lilla S fyller 1 år idag och ni kan väl ana att det kommer att vara en stående lunchmeny varje födelsedag.
Idag blev det alltså våfflor till lunch och riktigt frasiga. Oftast brukar vi göra ett matigare alternativ som min svägerska har introducerat oss för. Det är nämligen att blanda fryst bladspenat i smeten och servera med yoghurt eller gräddfil och rom och hackad rödlök. Det är också gott med avokado till. Men på självaste våffeldagen så blev det klassiska med grädde och sylt. Så nu medans jag väntar på att sonen ska somna så att jag kan lägga mig i soffan och se finalen på Let`s dance så skriver jag ner receptet.

Frasvåfflor

16 stycken

5 dl mjölk
4 dl vatten
200 g margarin
2 tsk bakpulver
5-7 dl vetemjöl

Blanda och resultatet blir en fluffig och lite tjock smet.

Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. De norrländskt inspirerade våfflorna som serverades på "lilla Våfflans"-mammas födelsedag var fantastiskt goda! Tack för senast!Kram Jenny GP

    SvaraRadera