Nya tag.

Det har varit glest med blogginlägg från Uppsala ett tag. Anledningen: krasslig hälsa. Men nu är hälsan bättre varför det är dags att ta nya tag. Detsamma kan sägas om pelargonerna, som stått i becksvart källare i ett halvår, och som förra helgen fick komma upp i ljuset igen. Det var ingen munter syn som mötte mig (dem) när maken baxat upp dem till lägenheten.




Jag gick hårt åt de stackarna, tog en rejäl omgång med saxen. Ett par som verkade heldöda grävde jag upp och slängde. Men de flesta fick vara kvar. För planen var att också pelargonerna skulle ta nya tag och börja skjuta massor av gröna små skott.



Och se, efter bara en vecka i ljuset kan man bland stumparna skymta några yttepyttesmå gröna blad. Fantastiskt!



2 kommentarer:

  1. Så roligt att se dig här igen. Ett tecken på att krafterna återvänt. Kul med pelargonerna. Troligen faller du för frestelsen och köper några nya så det är väl tur att några har dött.

    SvaraRadera
  2. Jag har fått ett par övervintrande pelargoner från min mormor. Ska bli spännande att se vilken färg de har. Jag älskar våren!

    Kram N

    SvaraRadera