Tapetserarverkstad

Ända sedan E fyndade den där pallen på loppis förra sommaren har jag varit sugen att fynda nåt liknande. Problemet är bara att man inte kan bestämma vilka fynd man ska hitta.

För någon månad sen när vi skulle lämpa av massa överblivna grejer på Röda Korsets butik Kupan hände det. Min vana trogen kan jag inte bara lämna grejer utan var tvungen att ta ett varv i butiken också. (Maken stönar ibland för att vi aldrig kan lämna grejer på Kupan och åka därifrån tomhänta. Jag hittar alltid nåt nytt fynd... :) ) Denna gång hittade jag just en pall. :) Lite nytt tyg från Åhléns och en sväng med häftpistolen, och vips hade den blivit som ny.
När jag köpte den var den klädd med nåt gammalt läskigt skinn som hårade av sig massor.
Under skinnet var den uppstoppad med gamla tidningar daterade 1981. Så skinnet var minst så gammalt.
Under skinnet nåt konstigt material av skinnimitation. Det fick dock sitta kvar.
Först ett varv med bordsfilt för att "hålla ihop" pallen eftersom det understa skinner var sprucket.
Ett styck grönmönstrat tyg från Åhléns.
Till slut blev den så här fin!

2 kommentarer: