Vårbruk.

Nu är vårbruket på odlingslotten påbörjat. Det visade sig att lotten vi fått nog egentligen mest lämpar sig för krukmakeri, med tanke på hur lerig jorden är.
Igår grävde vi för att kunna ta hand om de två cykelkorgar med krusbär, rödvinbär, svartvinbär, rabarber och oregano som jag fått av en snäll kollega.
De pärlhyacinter jag satte i höstas har kommit upp.
Tulpanerna likaså.
Sen tidigare fanns (tydligen) i hallonhäcken några påskliljelökar.
Och tulpaner blandat med smultron, eller om det är jordgubbar.
Några perenner har ockå dykt upp. Vad dessa två är har jag ingen aning om. Någon som har en idé?
Detta vet jag vad det är. Pepparrot.
Det här tycker jag ser ut som lupiner på bladen. Eller nåt.
Det här... ingen aning. Men det verkar ska blomma snart.
Lykokastet för lotten hoppas jag är de pallkragar vi skaffat oss, som vi ska fylla upp med bra plantjord. Det ger förhoppningsvis riklig skörd. Vad vi ska så i kragarna återstår att se. Fortsättning följer...

4 kommentarer:

  1. Å vad härligt det ser ut! Ser att du satt D i arbete också :) Hoppas ni får bra skörd

    /Nina

    SvaraRadera
  2. Härligt. Det blir spännande att se live.

    SvaraRadera
  3. Den gula blomman på näst sista bilden är en vårkrage. Jag har den i min rabatt. Det är en av de första blommorna som kommer på våren, jättehärligt.

    Ann-Marie

    SvaraRadera
  4. Ååå. Toppen. Tack! Vårkrage alltså. Det ska jag lära mig, och komma ihåg. :)

    SvaraRadera