Vad är väl en bal på slottet...?

...oftast ganska underbar skulle jag säga. Och vad är väl då en helg på slottet? Verkligen alldeles underbar!

I helgen var vi på Rånäs slott. Slottsweekend. Massa god mat och dryck. Tjusig inredning. Vacker musik. Inget av det hemgjort av mig. Fast helgen som helhet får ändå kvala in på Hemgjort-bloggen. För anledningen till att vi var på slottet vad just hemgjord, nämligen en motivering skriven av mig varför jag ville vinna en slottsweekend. Tydligen skrev jag rätt saker (smörade och bekräftade deras ambitiösa miljöarbete...), för en helg vann jag!

Vädret visade sig väl inte riktigt från sin bästa sida, så först ett par fuskbilder för att komma i rätt slottsstämning.


Verkligheten var mer nåt sånt här. Men det var nice också!




Efter incheckning var det dags för Afternoon tea. Och vilket Afternoon tea sen... Allt ackompanjerat livs levande cellomusik. Observera cellisten högst upp i trappen.





Efter massivt matintag var det bad. Varma bubbelpooler bredvid sjön.


Och efter bad mera mat.

Sotad tonfisk från Indonesien serveras med flygfiskrom med wasabi, picklad gurka, koriander och sesamfrön.

Bakad krokfångad torsk från Atlanten med morotscreme, sifonerad pepparrot samt crudité på örter och skott.

Variation på blåbär, viol och lakrits.

Sen var vi proppmätta och nöjda. Som bonus fick vi dessutom äta en minst lika god och tjusig frukostbuffé innan vi tog bussen tillbaka till Uppsala.

En helt ok gratishelg alltså. :)

3 kommentarer:

  1. Oj, oj. Så fantastisk vacker mat och vackert ställe. Var maten lika god som vacker då förstår jag att ni njöt.

    SvaraRadera
  2. Gratulerar till en sådan fantastisk helg!

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka å vilket ställe å inte tala om maten fantastiskt...
    Fint reportage!
    Kram/E

    SvaraRadera