En dag på slottet



Jag har blivit så inspirerad av K:s fantastiska matreportage från Frankrike så jag kan inte vara sämre. Ja, ja... vad är en dag på slottet... alldeles...
Som sagt idag har vi varit på en mysig utflykt till Tjolöholms slott där det var skördefest. En härlig och dimmig höstdag som ni ser på bild över slottet. Det blev lite inköp av närproducerade grödor. Sen fick vi vara med om fårvallning och klippning av fåren. Vissa av oss tyckte att det absolut bästa var alla traktorer som man fick sitta i. Själv tyckte jag bäst om provsmakningen av goda korvar, bröd och naturchips av rotgrönsaker och äpplen.

Det var så fint överallt och pyntat med alla olika grönsaker.





Här sålde de varma majskolvar men kön till hamburgarna var betydligt längre.


Fårklippning!


Himmelriket på jorden!!


Detta är kärlek!!


Detta är mina inköp plus potatis och rotselleri som inte är med på bild. Längtar till äppelchipsen, de måste väl vara nyttiga, eller...



...och detta är J:s enda inköp. Tur att allt mitt är ditt!


Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Så mysigt repotage-även om det var lokalt;0) Kändes nästan som om vi var med! Kul att ni fick en kul utflykt och kul att du delar med dig av det! Kram Jenny GP

    SvaraRadera
  2. Men ååå vilken härlig dag ni verkar ha haft. Där hade jag velat vara med och shoppa.

    Axel är ju grym! :)

    SvaraRadera