Pelargonstatus



Så här är läget med mina pelargoner nu. En hel del fler gröna blad. Fast än så länge har jag inte gjort något alls med dem sen jag klippte ner dem, annat än vattnat lite. Och stoppat ner näringspinnar då. Tanken var att de skulle fått lite ny jord också, lite påfyllt längts upp i krukorna, men så långt har jag inte kommit än. '

Jag brukar vara ganska barsk mot mina pelargoner när de är på tillväxt. Inte vattna för mycket, och egentligen så fort som möjligt börja ha dem ute i den vårsvala luften. Då växer de inte så fort och blir tätare och inte så yviga. Bra är att ställa ut pelargonerna, och sen täcka dem med t.ex. fiberduk på natten så de inte far illa av nattkylan. Men den proceduren väntar jag allt ett litet tag med än. Uppsalaluften är ännu alltför sval.

1 kommentar:

  1. Äntligen ett livstecken på bloggen. Roligt att se dina pelargoner. Jag ska snart flytta mina till uterummet och hoppas på att nätterna inte blr alltför kalla.

    SvaraRadera