Husprojekt

Som några av er bloggläsare redan vet så har vi köpt ett radhus som har växt fram under hösten. Vi har inte tagit ett enda spadtag på detta så hem-gjort är det inte men jag tänkte att det kan vara lite kul för er att se hur huset har byggts fram och en och annan hemsydd gardinkappa kommer det nog att produceras under våren.

Så här såg det ut när vi bestämde oss för att köpa huset.

Eftersom vintern kom snabbare än vad byggarna trodde så hann de bara grundmåla huset och troligtvis kommer det att vara så tills vi flyttat in. Men som tur är så klarar de att måla huset utan denna byggställningar annars så hade jag säkert fått hämta en 2-åring från taket varje dag.



Huset från baksidan


I lördags när vi var och kikade så hade även dörren kommit på plats. Så nu är det bara att börja att packa hemma eftersom flyttlasset går om 3,5 veckor.





Under en period var jag långt inne i tapetträsket. Så mycket fint det finns. Men nu har vi äntligen bestämt oss och det känns så bra. Det är målat vitt hela huset.
Förutom i köket på en liten vägg kommer denna rödprickiga tapet att sitta. I vårat sovrum kommer denna "retro sommaräng tapet" att pryda en vägg.

Bilderna på tapeterna är hämtade från www.tapetorama.se
Posted by Picasa

5 kommentarer:

  1. Vad fint! Tapeterna är görläckra. Jag som är svag för grönt bara älskar retrotapeten :)

    /Paulina

    SvaraRadera
  2. Åååå vad fint det blir. Vad kul att få se hur ert nya liv vid golfbanan tar form. ;) Så spännande! Jag förstår att ni längtar. Jag längtar också tills vi får komma och hälsa på på riktigt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Å så roligt för er! Det är ni verkligen värda!! Kram Jenny GP

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt så fint ni kommer att få det! Dessa tapeter blir ju kanon! Lycka till med flytten! KRam Elin N

    SvaraRadera
  5. supersnyggt, men då har du ju oxå mycket bra smak!! (måste vara en Holmsundsgen...) Lycka till med flytt och inflyttning. Kram Anna S

    SvaraRadera