Makalöst goda Nikkalouktasoppan.


I veckan lagade vi en gammal favorit. Nikkalouktasoppa. Receptet hittade vi på ica.se. Eftersom vi inte hade paprika hemma rev vi ner två stora morötter istället, och några gröna bönor från kylskåpet fick också hänga med.

Smakkombinationen med vitkål, senap och soja är verkligen superduper! En jättesmarrig vardagssoppa.

Nästa gång ska jag testa att laga soppan helt vego eftersom jag försöker äta så mycket vego som möjligt. Kanske med qornfärs eller linser istället. Borde kunna funka. Blir det bra kommer rapport här på bloggen. :)

3 kommentarer:

  1. Mmmm. Det verkar lättare att fixa en god soppa än att sy gardiner :)

    SvaraRadera
  2. Har du sett att paprikan saknas i receptet?

    SvaraRadera
  3. Alla gånger att en god soppa är lättare än snygga gardiner! :)

    Jo, jag har faktiskt sett att paprikan inte finns med i receptet. Det är också den enda kommentaren som finns till receptet på icas hemsida, en fråga om hur mkt paprika det ska va.

    Nu när jag dubbelläser receptet ser jag att vi glömde persilja också. Jaja, så kan det gå. Men det gjorde inget för soppan blev så otroligt god. Jag tror morötterna bara gjorde den bättre (och tjockare).

    SvaraRadera