Man kan inte lyckas jämt. Typiskt.

Jag har länge varit på jakt efter ett nytt gardintyg till köket, men jag har haft så svårt att bestämma mig. Efter idogt letande hittade jag till slut en favorit, och i helgen slog jag till. En dryg halvmeter av ett fint, soligt Marimekkotyg. Kul!


Mindre kul var det när jag kom hem och skulle mäta, nåla och stryka... då jag inser att tyget "bara" är 145 cm brett, och till vårt köksfönster behövs minst 150 cm. Så snopet. Jag som var så nöjd.

Skarva tyget känns inte som det funkar, så nu startar ny jakt på fint gardintyg till köket. Minst 150 cm brett, eller skarv-bart. :) Detta tyg får hamna i kökssoffan där tyger förvaras i väntan på bättre tider, t.ex. den dag jag kommer mig för att sy en kudde, duk eller nåt annat fint. För tyget tycker jag fortfarande är toppen!

3 kommentarer:

  1. Ååh så snyggt tyg. Du kommer säkert att hitta ett perfekt användningsområde för denna härliga färgklick!!
    /E

    SvaraRadera
  2. Härligt tyg - Jag kom att tänka på kantband som inramning. Svart kanske... Bara en idé så att det kan bli liiite bredare ;) /Susan

    SvaraRadera
  3. Jag har funderat på att skarva på nåt annat tyg eller så, men kantband vore kanske bättre. Kanske får prova med det, för tyget är ju sååå snyggt. Tack för tipset! :)

    /K

    SvaraRadera