Vårig upfräschning i pastell

Eftersom jag ännu inte kommit på nån bra idé för hur jag ska sy gardin av dyra, fina marimekkotyget som visade sig vara för smalt bestämde jag mig för att vårfräscha köket på annat vis. Jag tog mig en tur bland reahyllorna.

På Åhléns hittade jag flera vårfina tyger som var nedsatta till i princip ingenting (30 kr/metern). Jag slog till på två tyger. Ett till gardin och ett till kudde. Dessutom blev det lite bonustyg till kökssoffan som ger möjligheter att sy både en duk och fler gardiner (av kuddtyget). :)

För att verkligen få till rätta vårkänslan uppdaterade jag köksfönstret med lite våriga blommor, en krukros och en Dr Westerlund. Nu kan man nästan, nästan ana att våren är på gång (i alla fall om man blundar för snöhögarna utanför fönstret).





3 kommentarer:

  1. Hej på dig kussen! Hur är läget i Uppsala? Ni har också vinter fortfarande vad jag kan förstå. Här i Sundsvall verkar vintern inte alls vilja ge med sig.

    Vad fint du syr! Jag blir riktigt sugen att "fuska" fram våren jag också. Jättefina tyger.

    Ha det fint! /Lisa

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också ha bytt gardiner i köket men jag ids inte :)

    SvaraRadera
  3. Tackar! I Uppsala är allt fint, förutom att vintern håller ett järngrepp om stan. -20 grader massa dagar brukar vi inte ha här. Burr. Våren är avlägsen, men jag är allt jag kan för att låtsas att den är närmare. Vårgardiner och blommor funkar ganska bra.

    Morsan: Det är bara att sätta fart (ska jag säga...) ;)

    SvaraRadera