Fest i dagarna tre...

I helgen hade vi trevligt besök från huvudstaden. Som vanligt när vi träffas så blir det myckè mat. På fredagen när de kom så tänkte jag visa en bra sida från västkusten så det blev havskräftor och räkor. Till det hade vi ostbricka, frukter och aioli och bröd (ej hembakat utan köpt surdegsbaguette). Minimal arbetsinsats men så gott...
 

 

 


Sedan på lördagen så hade vi middag hemma hos oss men gästerna tog med sig mat, vilken lyx!! Inte vilken mat som helst heller utan en fantastisk grillemeny. Den innehöll tandorimarinerade kycklingfiler, chorizo av olika slag, grillade majskolvar, halloumi. Tillbehören bestod av BBQ sås (recept kommer, så god), yoghurtsås, grön sallad och färsk potatis. Jag rekommenderar varmt denna "cateringfirma".





Inte nog med det utan till efterätt hade de fixat en SÅÅ God Pavlova tårta som var tänkt till 8-10 personer, enorm men vi åt upp hela tårtan, 5 personer. Jag ska fixa receptet, så det kommer så småningom.

På söndagen dukade de upp en ny grillbuffe ute i det fria som bestod av hamburgare,korv och marschmallows på engångsgrillar, så mysigt!! Tyvärr hade jag inte med mig någon kamera så det blir inga bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar