Tips till helgen...

 
 

Var på födelsedagskalas förra veckan hos min svägerska och då bjöd de bland annat på dessa små snittar, så goda!! De gav verkligen mersmak. Tyvärr så är det inte mina bästa bilder men hoppa inte över såsen även om bilden inte talar för den så lovar jag att den är pricken över i:et. Perfekta som tilltugg/förrätt eller som tillbehör till grillmiddagen.

Vetetortilla med chevré

vetetortillabröd
chevré

Smula osten på ena brödet,lägg andra brödet ovanpå och tryck till. Lägg de dubbla bröden i ljummen torr stekpanna
och låt få fin färg och tills osten smälter. Dela brödet med pizzadelare i tårtbitsstora delar

Balsamicosås
1dl creme de balsamico
½dl rödvin
1/4dl sirap eller honung

Låt ingredienserna småsjuda till lagom konsistens

 

4 kommentarer:

  1. Verkar gott. Passar bra till vår grillbjudning på lördag. Blir bara lite nyfiken på vad första decilitern är i såsreceptet. Du har nog glömt nå´t.

    SvaraRadera
  2. Jag ska kolla med kocken så ändrar jag i receptet.
    Lycka till med grillningen!!
    /E

    SvaraRadera
  3. Kocken är nöjd med bloggskribenten;) /Jenny GP

    SvaraRadera
  4. Det blev succé. Jag gjorde tre olika varianter eftersom gästernas smak varierar. Chevré, Västerbottensost och Herrgårdsost. 6-åringen åt Herrgårdsvarianten, gravida mamman båda sistnämnda och vi andra åt alla tre sorter. Och såsen var god till. Kommer att upprepas.

    SvaraRadera