Nu har sommaren kommit...


Äntligen har värmen kommit hit till Göteborg också. Idag har vi varit ute på Brännö med mina arbetskollegor hela dagen och suttit i solen och ätit god mat. Tyvärr hade jag inte kameran med mig då det får bli gårdagens middag som kommer här...

Jag tror jag har lagt ut en variant av denna förut men denna kombination är alltid god och uppskattad. Mängder får tas efter smak.

Pasta med salami och soltorkade tomater

Tagliatelle
grön pesto
soltorkade tomater
italiensk salami
ruccola
solroskärnor

Koka pastan enligt anvisning. Skär salamin och soltorkade tomater i bitar. Blanda den färdigkokta pastan med pesto och sedan med resten av ingredienserna.
Enkelt, va!!

1 kommentar:

  1. Slurp! Vilka härliga bilder. Ser verkligen jättegott ut. Och skålen känner jag igen. :) Min används ofta. Vem hade kunnat tro att skålarna skulle hänga med i 12 år (för så länge är det ju nästan sen) när vi kånkade och släpade på flyget från London! Men det var verkligen ett kanonköp. Och en kanonresa såklart. Foxy Dee... /k

    SvaraRadera