Utflytt

Så kom då till slut äntligen värmen och pelargonerna kunde få flytta ut på balkongen. Sagt och gjort, krukorna är utplacerade. Men det var ingen munter syn att se dem i solen tycker jag. Små, tunna, rangliga, eländiga stackare som varit inne alltför länge och fått både sol- och vindbrist.

Eftersom jag gillar prunkande krukor med massor av blommor (även tidigt på säsongen) bestämde jag mig för att göra ett kompletteringsköp (som jag bestämmer mig för varje vår :) ). Jag trampande iväg till min favoritperlagonaffär och köpte upp mig på ett par kassar vanliga zonalpelargoner (kraftiga med massa knoppar för 17 kr styck - vilket kap!). Så kämpade jag för att hitta lite utrymme i mina befintliga krukor (vilket inte var det allra lättaste eftersom de små rangliga stackarna trots allt har väldigt mycket rötter), och vips såg det inte riktigt lika illa ut. Nu finns det potential för att det ska växa och frodas nåt alldeles enormt fram i sommar. Trevligt! :)











1 kommentar:

  1. Äntligen ett livstecken på bloggen. Jag är bättre på att behärsa mig när det gäller köp av nya pelargoner. Numera tar jag sticklingar och sätter dem i jord. Igår "gjorde" jag sju nya pelargoner, alla med okänd färg. Det blir mer spännande så. Blir kul att se er balkong live då jag kommer ner.

    SvaraRadera