Blommor och balkongfix

För några veckor sen skulle vi vårfixa på balkongen, för vi trodde det snart var dags att börja intaga middagarna där. Ack vad vi bedrog oss, maken till kall vår har väl knappast skådats. Men, men... lite vårfixad blev balkongen ändå. Gröna mattan kom upp, så också gungstolarna. Och nya balkongbordet vi köpt på IKEA blev moterat och ställt på sin plats.

När vi ändå var i farten passade jag på att plantera om lite blommor också. Dels ett gäng skott som jag tagit från min pennkaktus (eller min och min, ursprungligen kommer den väl från farmor tror jag), dels några kryddor jag köpt och tänkt ha på fönsterbrädan - en basilika och en mynta. När jag ändå hade jorde framme så fyllde jag på lite ny, färsk jord i mina pelargonkukor också. Och så planterade jag årets första nyinköp på perlagonfronten. En vacker rosa liten sak med fina tvåfärgade blad. "Gammkrukorna" med övervintrade pelargoner blir ju liksom så mycket finare om de får sällskap av några nya stjärnor. :)

Planen var också att sätta ut pelargonera på balkongen den helgen. Men det gjorde vi inte, av förklarliga, kyliga skäl...











1 kommentar:

  1. Min pennkaktus kommer ursprungligen från Kristina Johansson. Tror jag fick skott då vi bodde på Rödäng 1977. Farmor hade likadana. Vilken fin pelargon du köpt! Hoppas att våren kommit då jag kommer 1 juni.

    SvaraRadera