Adventstips!!

Igår bakades lussebullar och julpyntades här hemma. Jag ville göra jul innan besök kommer från Norrland . Recept på julbaket kommer senare men jag tänkte ge ett litet grönt tips. Den ser lite ensam ut där den hänger denna amaryllis men det blir så fint när den kommer att slå ut lite till.





Jag tycker det är väldigt fint att hänga upp den så här i fönstret och den håller sig länge. Jag tar bort pinnen som är i stjälken och häller lite vatten i stjälken. Sen är det bara att ta ett band och hänga upp den. Jag fick tips i blomsteraffären att spraya med lite vatten på stjälken så klarar den sig.



Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Ååå vad fint! Det där har jag bara sett i skyltfönster på blomsteraffärer, men aldrig tänkt på att man kan göra själv. Vad fint det blev! :)

    SvaraRadera