Kokosfisk

Idag blev det lätt asieninspirerad kokosfisk. Jag hade ett recept jag hittat på Arlas hemsida, som hette just kokosfisk, som inspiration. Men jag la till och drog ifrån friskt från det receptet, så här kommer min varianat.

Kokosfisk
1 pkt torsk eller annan vit fisk
1 purjo
1 röd paprika
1 näve cashewnötter
Sås:
1 burk kokosmjölk
1 tsk riven ingefära
1 kycklingbuljongtärning
rivet skal och saft från 1 lime
1 tsk salt
1/2 tsk sambal oelek

Blanda alla ingredienser till såsen och koka upp. Lägg därefter i torsken delad i bitar. Koka lätt ett par minuter (jag kokade 5 min för torsken jag använde var fortfarande lite halvfrusen på vissa ställen). Tillsätt därefter purjo och paprika i bitar. Koka ytterligare några minuter (jag kokade 5 min till). Strö över cashewnötterna, rör om och servera.

Vi åt det tillsammans med jasminris och lite färsk bladspenat. Mums!

1 kommentar:

  1. Supergott och enkelt. Det kommer vi att göra igen. Vi hade inte lime utan tog citron istället men det blev jättegott ändå!

    SvaraRadera