Vardagslyx!

En måndag som denna, trots att det inte är fettisdagen så tyckte jag att vi behövde nåt gott och mumsigt som piggade upp och vad passar inte bättre än hemgjorda semlor. Middagen bestod av Turkisk lins- och köttfärssoppa som jag inte lagat förut och den var supergod, att rekommendera! Det är det här som är så bra att skriva bloggen tillsammans med en annan, att man själv får tips på nya recept.

Receptet hittar du här



SEMLOR
Bullarna bakade jag förra veckan så de var bara att tina. Sedan gjorde jag en hälsosam fyllning till denna hälsosamma men ack så goda semla.

Fyllningen bestod av:
Riven mandelmassa
grädde
och lite "urgröpt bulle"

Jag skar av locket på bullen och gröpte ut lite av innanmätet som jag vispade ihop med riven mandelmassa och en skvätt grädde. Sedan fyllde jag semlan med mandelmassaröran, en klick grädde och sedan locket på.
Pudra med florsocker och sedan är det bara att MUMSA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar