Vantar, vantar och....


Lugn. jag gör annat än å stickar men jag har tagit kort på många av mina alster genom åren. Vantar har jag gjort många olika modeller av och jag minns aldrig hur jag gjorde förra gången så alla blir olika. Jag gillar att göra vantar eftersom det går fort att göra och jag gillar små projekt så kan man snabbt starta med ett nytt. Jag ångrar att jag inte har skrivit upp hur många maskor osv men , men det är aldrig för sent att börja.

Dessa vantar gjorde jag för 1½ år sedan och jag tror att alla är stickade i ullgarnet Karisma som är perfekt för vantar. De blir lite tjockare och jag använder mina med grönt hjärta även nu på vintern. Men det är klart vi bor i Göteborg och jag skulle inte ta dem om det vore -20 grader ute.

Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar