Mera lättstickat...

Denna väst stickade jag i höst och jag trodde att jag skulle använda den mer än vad jag har gjort. För den frusne är den perfekt men jag finner mig inte i det stadiet just nu utan det är precis tvärtom.

Den är perfekt om du inte är så van att sticka. Om du har läst mina tidigare stickalster så förstår du att jag gillar mönster som stickas i ett stycke. Jag tycker nämligen att det är så trist att sy ihop och fästa trådar.

Mönstret och garnet har jag köpt på garnaffären Strikk i Göteborg.
Som jag nämnt tidigare så har de en hemsida där det går att beställa garn och mönster.

www.strikk.se
Du hittar mönstret under kategorin Vuxen ull och sedan bläddrar du ner och ser en tjej på en cykel så har du hittat rätt.

Jag stickade västen i ECO ull svart och Alpaca mörk grå men det går att använda garnet Eskimo också.

Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar