Åremössan

Det har blivit mera pyssel och små stickprojekt på sista tiden än inspirerande matlagning.
Denna mössa är ett tips för dig som vill sticka något snabbt, enkelt och jag tycker även något snyggt. Min man tycker att mössan liknar en "spättekaka" men smaken är ju olika. Jag tror att jag kommer att känna mig snygg i vinter. Den får nog vila ett tag eftersom en yllemössa är inte det som behövs just nu i denna fuktiga och varma luft.

Mönstret är hämtat från www.familjeb-n. bloggplatsen.se.

Men så enkelt så jag kan skriva ner det:
Garn Milano och stickor nr. 10

Lägg upp 38 maskor och sticka resårstickning (en avig, en rät maska) tills 3 meter återstår av garnet. Maskantalet utgör längden på mössan.
Maska av och sy ihop uppläggningskanten mot avmaskningskanten. "Sno" sedan ihop toppen av mössan.


Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Den där är ju jättefin! Kanske till och med jag skulle klara av. :) Startar jag projektet oc fastnar ringer jag stick-jouren i Gbg.

    SvaraRadera