Hemma igen.

Så har vi åter landat i Uppsala efter årets semesterresor. Mest blev det Norrland: Östersund, Höga kusten, Ö-vik, Holmsund och omgivningarna därikring. En trip till grannstaden Stockholm hann vi också med. (Tack kära B och J för Bredbandsbolagetkupongen vi fick. Hotellet i Vasastan var fint med trevligt läge! Och kupongen för rabatt på Tropikhuset i Holmsund har använts av syskonbarnen, så inga av era kuponger har fått förfaras... :) )

När man är borta länge i sträck, som i vårt fall nästan tre veckor, är det alltid lite oroligt hur blommorna klarar sig. Särskilt denna sommar då temperaturen i Uppsala var över 30 grader mest hela tiden. Störst oro hade jag för balkongen och pelargonerna. Inget vatten alls och bastuvärme. Hur skulle det gå? Jag lyckades få en kompis att gå och vattna en gång, men det blev bara en gång. Och tre veckor i bastuvärme är lång tid.

Men... jag hade dock inte behövt oroa mig. Som jag tidigare tyckt, och nu verkligen fått bekräftat, är pelargoner världens bästa blommor, särskilt om man är långsemestrare. De älskar sol och värme, får gärna torka ut och blir bara finare om de inte får särskilt mycket omvårdnad. För se, detta var vad som mötte mig när jag återvände till Uppsala efter tre veckor!! :)








4 kommentarer:

  1. Du, så fantastiska blommor!! Jag är avundsjuk på dina megagröna fingrar.
    /E

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Jag har ju sett dem live också. Ska du inte skicka ett mejl till mostrarna där du klistrar in adressen till bloggen så att de får se dina tjusiga blommor? Eller ska jag göra det?

    SvaraRadera
  3. Du får gärna skicka mail! :)

    /K

    SvaraRadera
  4. Moster E: Alla mostrar borde få se dina fantastiska pelagonier.

    SvaraRadera