Smarrig grekisk fiskgratäng


Fisk är något jag äter alltför sällan så ikväll fick det bli fiskgratäng till middag. Bilderna kanske inte ser mycket ut för världen, men oj vad gott det blev. Så denna fiskgratäng rekommenderas verkligen!!

Receptet kommer från Arla.

GREKISK FISKGRATÄNG
600 g fiskfilé (jag tog ett torskblock på 400 g)
3/4 tsk salt
1 krm peppar
2 tsk oregano
1 dl svarta oliver
100 g smulad fetaost (jag tog 150 g)
2 1/2 dl färdig pastasås (jag kokade egen pastasås på 1 burk krossade tomater, 1 hackad lök, 1 riven morot, lite chilisås, lite socker, salt och peppar. Såsen fick kok 20 min.)

Gör så här:
Lägg den tinade fisken i en ugnsfast form. Krydda med salt och peppar. Strö över oregano, fetaost och oliver. Häll över pastasåsen. Gratinera i ugnen, 25 min i 225 grader. Servera fisken till ris och grönsaker. Jag tog avocado och vitkål smaksatt med sweat chili-sås, vilket passade väldigt bra ihop med fisken.

Smaklig spis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar