Ryggskott och ugnspannkaka

Det har varit dåligt med bloggande från mig senaste tiden. Orsaken till det stavas: r.y.g.g.s.k.o.t.t. Ryggskott alltså. Det är ingen höjdare precis. Det är ont, stelt och snett. Muskelkramper. Huva! Det påverkar allmäntillstånd och humör. Sen är det också rätt svårt att blogga när man inte kan/får sitta.

Nu är det bättre. Inte helt bra, men bättre. Har en hel massa kort på matlagning och bakning som blev gjord under ryggskottets mest intensiva fas (nåt var man ju tvungen att göra när man bara kunde stå, gå eller inta horisontalläge). Kanhända kommer något av detta upp på bloggen så småningom. Men nu blir det dagens middag. Ugnspannkaka.

Vi hade en hel massa ägg så jag körde en stor sats. Och det blev en matig variant med grovt mjöl och potatis i smeten. Till det serverades bacon, gräddfil, lingonsylt, avokado och morötter.

Ugnspannkaka
2 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
ca 1/2 dl kruskakli
4 rivna potatisar
1 tsk salt
5 ägg
1 l mjölk

Blanda ihop allt och häll i välsmord långpanna. Grädda i 225 grader ca 25 min.

Ät och njut

4 kommentarer:

  1. Kul Karro, att du mår bättre! Jag känner mig halv utan dig på bloggen. Min inspiration dalade under din sjukdomstid.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår hur du menar. Det är roligare att blogga när man är två. :)

    Vi kommer förresten och inspekterar lillan(!?) till Valborg. Har tänkt åka till Jessica och Niklas den helgen och bla. fira Sixten som fyller ett. Och är ni inte ute och flänger träffar vi gärna er också. :)

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka till bloggen! Pannkakan ser smaskens ut. Vi ser också fram emot fredagkvällens middag.

    SvaraRadera
  4. Så trevligt att ni kommer till Göteborg. Vi träffas så gärna... Kanske valborg dag på trädgårdsföreningen..?
    /E

    SvaraRadera