Assistentfunderingar.

Vi tog en runda på stan och i Boländerna idag. Tro´t eller ej, men jag propsade faktiskt på ett besök på min värsta affär någonsin, nämligen El-giganten. Så mycket grejer och ny elektronik man inte behöver. Och surrondanläggningar, och tv-spel, och widescreenapparater och... pjuh, jag blir helt matt. Fast idag hade jag en mission, nämligen att kolla in hushållsassistenter. Det börjar nämligen bli dags för ett inköp. Tror inte elvispen pallar med så många surdegsbakningar till.
Fast om jag blev så mycket klokare efter dagens titt vet jag inte. Gamla hedeliga Electrolux-varianten fanns inte på Elgiganten, istället var det Bosch och Kenwood. De maskiner som gäller nu är verkligen enorma, med en arm ovanför bunken där visp eller degkrok sitter fast. Men jag vet inte, jag tycker det verkar lite meckigt att hålla på och fälla upp och ner den där enorma armen. Det var nån knapp man skulle trycka in för att kunna lyfta armen, och den knappen kändes som den skulle kunna börja kärva. Och priset sen... de värsta modellerna av Bosch och Kenwood kostar mellan 7000 och 8000 tusen. Det är ju helt galet! Tror inte jag vill satsa så mycket pengar. Det fanns några enklare Bosch också, utan "arm" där man fäster degkroken i botten på skålen och med mindre motor. En sån kunde man få för runt 2500 kr. Det kändes mer lämpligt tycker jag. Fast samtidigt vill man ju ha nåt riktigt bra om man väl ska köpa...

Pjuh. Det är verkligen inte lätt att bestämma sig när det gäller assistentfunderingar.

5 kommentarer:

  1. Min Bosch fungerar bra och tar inte så jättestor plats heller att förvara. Maskinerna på bilden verkar ju så stora. Jag tror att det finns en hel del assistenter som står gömda i skåp och inte används. Kruxet är att få tag på dem. kanske ska du prova annonsera på Blocket under Köpes. Och vilket snyggt duschdraperi ni köpt. samma motiv som tavlan.

    SvaraRadera
  2. Akta dig för gamla hushållsmaskiner m.torra gamla "fötter" de klättrar lätt över bänkkanten!

    SvaraRadera
  3. Har hört "skrönan" om assistenter som vandrar runt på arbetsbänken när den är igång. Men med ca 35 års erfarenhet av assistenter som knådat, blandat, bröddegat, äppelmosat, köttmalat och mycket mycket mer har jag tyvärr aldrig sett den vandrande modellen.

    SvaraRadera
  4. Min gamla Bosch är på 600 W. Har rostfri degskål.

    SvaraRadera
  5. Efter att min semimoderna hushållsassistent gav upp har jag tagit min farmors gamla electrolux-assistent i bruk. Den är si så där 60-70 år gammal och fungerar MYCKET BÄTTRE än den moderna assistenten. Rekommenderas!!!

    SvaraRadera