Man kan inte lyckas jämt, men smaken var toppen!

Inspirerad av Bettans köttfärspaj tänkte jag idag göra nåt liknande. Improviserade fram lite ingredienser, och smaken blev jättegod!

Fast min ambition med att göra pajen i löstagbar form funkade inget vidare. Degen fastnade i formen, gick sönder och köttfärsvätska läckte ut. Så snygg blev pajen inte. Men vad gör det att maten ser ut som gegga på tallriken om smaken är finemang. :)

Pajdeg:
2 dl vetemjöl
2 dl rågmjöl
50 g smör
1 tsk salt
2 tsk bakpulver
1,5 dl filmjölk

Fyllning:
350 g köttfärs
15 färska champinjober
2 msk soltorkade tomater-röra
salt
svartpeppar
1/2 burk philadeliaost



Bryn köttfärs och svamp. Salta och peppra.
Koka ihop med ost och soltorkade tomater. Lägg
fyllningen i det förgräddade pajskalet.
Skär en gul paprika och ett gäng coctailtomater i bitar. Lägg på köttfärsen tillsammans med lite svarta oliver. Bred på resten av philadelfiaosten, och lite extra riven ost.

Grädda i 225 grader ca 15 min.

Blev inte vidare vackert. Ingen smalmat heller. Men goooott. :)






Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Vilken avancerad middagsmat en vanlig tisdagkväll.

    SvaraRadera
  2. Jo. Lite avancerad tisdagsmat, och lyxig. I alla fall för att vara hos oss. Men jag blev tvärless på alla våra nyttiga vegorätter. Sen, som alltid senaste veckan, var Davids tåg försenat så jag hade nåt att göra (=laga mat) innan han kom hem.

    /K

    SvaraRadera