Pågående stickprojekt!

När jag hittar ett stickmönster som jag gillar så kan jag sticka det i flera exemplar och variera med olika garner och färgkombinationer. Detta är ett av mina favoritmönster på barnkofta och byxor.



Trots att det är ett tunt garn och tunna stickor så är den rolig att sticka. Koftan stickas i ett stycke med start på vänster framstycke och stickas i lodrät och sys endast ihop under ärmarna.

Jag har stickan den både i Alpaca (100% ren Alpaca) och i Saffran (100% bomull).
Det som är bra med bomullsgarn är att det är så lätt att tvätta, 40 grader.



Koftan blir lite A-line men den grå koftan gjorde jag omlott och satt knapparna på vä. framstycke och en tryckknapp i halsen.

Mönstret hittar du på www.garnstudio.se
Babydrops nr. 14-27



Jag håller nu på med setet i rosa/grönt och garnet köpte jag i Uppsala på garnaffären Yll och tyll som du måste besöka om du passerar Uppsala. Kolla in deras utbud på knappar... så fina!!
Jag återkommer med flera bilder på detta projekt och ägaren till setet planeras komma i mars så då kommer en modellbild!

De har även en hemsida som du kan kika in på www.yllochtyll.com

Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Å vad fint du gör! Blir spännande att få se modellen i nya koftan i mars. :)

    SvaraRadera
  2. Men så fina saker. Du är ju för duktig.
    Jag är mäkta imponerad att du har en blog.
    Stor Kram från mej

    SvaraRadera
  3. Tusen TACK!!
    Ja, du Stina det kunde ingen tro att jag skulle skaffa en blog!

    SvaraRadera
  4. Hej! Ja, det är ju helt galet nu har du både FB och Blogg vart ska detta sluta!;) Å vad roligt att du hinner sticka så mycke fina saker, jag gör mest bara visningsalster till skolan!! Kul att få följa er blogg! Kramar Elin

    SvaraRadera