Man tager vad man haver...

...och alltid blir det nåt!

Idag blev det matlagning med det kylskåpet hade att erbjuda. Grönsaker i form av:

1 röd paprika
2 morötter
1 potatis
1 rödbeta
1 lök
2 vitlöksklyftor
2 dl röda linser

Jag hackade lök och vitlök och fräste. Resten av grönsakerna delade jag i mindre bitar och tillsatte. Sen 2 dl linser, 1 l vatten och 2 buljongtärning. Allt fick koka ca 15 min. Sen mixade jag allt. Smakade av med salt, svartpeppar och en skvätt grädde (rester från helgens matlagning).


Blev riktigt gott faktiskt! Och fin färg. Rödbetan slår igenom, i smaken också.


Till det serverades surdegsostmackor. I bakgrunden syns min nyinköpta vaxduk. 30 % på reapriset på Åhléns. 35 kr metern. Ett riktigt fynd!

1 kommentar:

  1. Så fin och billig vaxduk, jag måste åka å kika på Åhlens.

    SvaraRadera