värmande virkade vantar



Nu har det åter blivit kallare här i Göteborg och det behövs varma vantar att värma sina händer med. Detta är ett par virkade vantar som är väldigt enkla. Jag är en nybörjare på att virka och eftersom det bara är smygmaskor hela tiden så går det väldigt fort och de är roligare att göra.

Vantarna är virkade i ullgarnet Eskimo med virknål nr. 7. Maskantalet är beroende på hur hårt man virkar man testa dig fram.

Mönstret hittar du på:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=93&d_id=19&lang=se

Jag broderade på vantarna och det går att variera med exempelvis ett hjärta, snöstjärna.
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Häftigt med virkade så fina vantar,jag blev lite sugen för det känns nästan som att jag skulle våga prova mig på dessa-vi får se! Kram Jenny GP

    SvaraRadera